Saopštenje za javnost
Isprintaj stranicuPošalji na mail
Delicious Digg Facebook Google bookmarks LinkedIn Stumbleupon Twitter

16.07.2012

POLITIČARI U KANTONU 10 OBESMISLILI SAMO POSTOJANJE KANTONALNIH INSTITUCIJA VLASTI. SKORO PUNE DVIJE GODINE NE RADE NIŠTA OSIM ŠTO PRIMAJU PLATU. SVOJOM NESPOSOBNOŠĆU I NERADOM UGROZILI ŽIVOT GRAĐANA I FUNKCIONISANJE LOKALNIH ZAJEDNICA.

Neodgovornost političara, njihovo ignoriranje potreba građana i zaokupljenost sobom i isključivo svojim interesima, u Kantonu 10 je poprimila takve razmjere, da je gotovo u potpunosti obesmislila postojanje najviših institucija vlasti u ovom kantonu. Ni 22 mjeseca od Općih izbora u BiH, ovdašnji političari se ne mogu, ili ne žele, dogovoriti ni oko rukovodstva Skupštine, a kamoli formirati Vladu, usvojiti proračun za tekuću godinu i početi se baviti poslom zbog koga su izabrani i za koji su plaćeni od građana ovog kantona. Političari u Kantonu 10, dakle, nisu stvorili niti osnovne pretpostavke za rješavanje suštinskih problema zajednice koju bi trebali da vode i o njenoj blagodeti da skrbe.

Teritorijalno najveći kanton u Federaciji BiH, koji obiluje brojnim povoljnim prirodnim i zemljopisnim karakteristikama, koje pružaju izvanredne razvojne mogućnosti, pred potpunim je slomom, i to najvećim dijelom zbog neodgovornosti ovdašnjih političara. Kantonalnoj bolnici prijeti likvidacija, zaposleni u javnim službama prava traže u štrajku, socijalna davanja su minimalna ili ih za neke kategorije uopšte nema, zbog nedonošenja odluka na kantonalnom nivou ugrožene su i planirane aktivnosti lokalnih zajednica, odnosno njihovo finansiranje, a finansiranje na kantonalnom nivou se vrši u suprotnosti sa zakonom.

Naime, iako Zakon o Budžetu FBiH, u članovima 5 i 21, jasno podcrtava da se Budžet donosi „prije početka godine na koju se odnosi”, a da „ako Parlament ne donese Budžet prije početka fiskalne godine, finansiranje se obavlja privremeno, a – najduže(!) za prva tri mjeseca fiskalne godine”. Te, da se „Budžet mora usvojiti najkasnije 31. marta tekuće godine”, a „ukoliko se Budžet ne usvoji do 31. marta, nakon toga se - neće realizovati rashodi u bilo koju svrhu, osim otplate zajmova, sve dok se budžet ne usvoji”, Skupština Kantona 10 nije usvojila Budžet do dana današnjeg, nego je usvojila, drugu odluku o privremenom finansiranju (od 3. do 6. mjeseca), a Vlada u tehničkom mandatu, po toj odluci nastavila raspolagati finansijskim sredstvima, iako to zakon striktno zabranjuje. Pravdajući to interesima i potrebama građana ovog kantona. Ali, radi se o zamijeni teza – interes i potreba građana ovog kantona je da izabrani političari formiraju vlast i, poštujući zakon, rade u njihovom interesu. Ili da se, ukoliko za to nisu sposobni, maknu sa političke scene i prepuste šansu drugima. A ne da građane koriste kao izgovor za kršenje zakona i da unedogled produžavaju agoniju.

O ono malo ozbiljnih tema koje su došle na dnevni red Skupštine odlučivalo se na, u najmanju ruku, čudan način. O gotovo jedinom profitabilnom javnom preduzeću - ŠGD „Hercegbosanske šume“ d.o.o. Kupres – odluka je donesena u 15-minutnoj skupštinskoj diskusiji, bez prethodnih temeljitih konsultacija, čemu se usprotivio i dio zastupnika, koji su negodovali zbog brzine i načina usvajanja Odluke o prijenosu prava i obaveza sa Skupštine na opunomoćenike, obzirom da kandidate gotovo i ne poznaju, a njihove biografije nisu bile dostupne svima.

S obzirom da uprava navedenog poduzeća nije bila imenovana, posljedica toga u proteklom periodu je bila obustavljanje uplate naknade za korištenje šuma, koja pripada općinama u Kantonu 10, kao jedinicama lokalne samouprave. Budući se radi o namjenskim sredstvima, koja se uglavnom koriste za izgradnju, rekonstrukciju i održavanje infrastrukture na području lokalne samouprave, lako je zaključiti kakve su posljedice neodgovornog ponašanja kantonalnih vlasti.
Izdavanje koncesija zainteresiranim ulagačima na prostoru Kantona, održavanje kantonalnih cesta, isplata kapitalnih grantova općinama u 2012.godini, isplata naknada općinama u svrhu sanacije šteta nastalih zbog elementarne nepogode, samo su dio onoga što je u Kantonu 10 „na čekanju“, zbog toga što ni 22 mjeseca nakon izbora, vlast nije formirana do kraja.

Dalje, kantonalnoj bolnici,jedinoj ustanovi u Kantonu koja pruža sekundarnu zdravstvenu zaštitu, zbog nebrige osnivača, odnosno Kantona 10, i neizmirenja obveza koje isti ima prema bolnici, prijeti likvidacija. Iako se bolnica u posljednje dvije godine u više navrata obraćala Skupštini, ova tema se niti jednom nije našla na dnevnom redu Skupštine, niti njenih radnih tijela.

Pokušavajući već gotovo dvije godine da zadovolje stranačke apetite, zaboravljajući zbog čega su uopšte izabarani na ove funkcije, zastupnici Skupštine Kantona 10 ne ostavljaju dilemu – u ovom mandatu neće se baviti problemima nezaposlenosti, lošim gospodarstvom, niskim plaćama, većim troškovima života, „bolesnim“ zdravstvom, negativnim prirodnim priraštajem, niti izravnim posljedicama svega navedenog - iseljavanjem lokalnog stanovništva.

Podsjetimo na sramotan radni učinak ovog saziva Skupštine – u prvom polugodištu 2012. godine, održane su svega tri sjednice Skupštine Kantona 10 (od čega dvije vanredne) u trajanju od 7 sati i 15 minuta. Dakle, za 6 mjeseci poslanici u radu na sjednicama nisu proveli ni vremenski ekvivalent jednog uobičajenog (osmosatnog) radnog dana. Rezultat takvog rada je da je, za pola godine, usvojeno svega 11 mjera (8 odluka i 3 zapisnika). Uz to, u prvih 6 mjeseci 2012.g. zastupnici u Skupštini Kantona 10 nisu postavljali zastupnička pitanja niti su pokretali inicijative ili predlagali amandmane.

Krajnje je nemoralno da su zastupnici K10, i pored svega nabrojanog, odnosno, pored svog nerada i štete koju su, njime, prouzročili, uredno naplatili oko 193.000 KM neto na ime plaća, paušala i ostalih naknada.

Djelujući u tehničkom mandatu, bez Programa rada, Vlada Kantona 10 je u 2012.g. održala tri i to „telefonske“ sjednice (na kojima su usvojene svega tri mjere, i to u vezi sa vanrednom situacijom, izazvanom vremenskim nepogodama). Podsjetimo i na primanja članova Vlade, koji su u prvom kvartalu 2012. godine, ostvarili na ime plaća, toplog obroka, te naknada za stanarinu i naknada za odvojeni život ukupno 76.701,12 KM neto. Ukoliko ovom iznosu pridodamo približni iznos koji su članovi Vlade dobili za naredna dva mjeseca kada još nisu bili službeno razriješeni dužnosti, dolazimo do podatka da su članovi Vlade za prvih 5 mjeseci 2012. godine građane ovog Kantona koštali oko 128.000 KM, iako faktički nisu uopće radili, odnosno efekti njihovog rada (ukoliko ga je i bilo) nisu bili vidljivi u javnosti.

Zbog nedostataka u izbornom zakonodavstvu BiH, ova agonija se može nastaviti sve do sljedećih Općih izbora. Što je potpuno neprihvatljivo. I sa moralnog, ali i sa praktičnog stanovištva. Jer je pitanje može li zajednica, odnosno oko 80 hiljada građana ovog kantona, to izdržati.
Centri civilnih inicijativa, još jednom, pozivaju na hitne izmjene Ustava i Izbornog zakona, koje bi omogućile raspisivanje vanrednih izbora u situaciji kad se politički predstavnici određene zajednice pokažu nesposobnim da formiraju vlast u nekom razumnom roku ili kad djeluju protuzakonito i kad njihova neodgovornost ugrozi zajednicu u čijem interesu bi trebali da rade.
Pozivamo i lokalne političare, prije svega zastupnike Skupštine Kantona 10 da okončaju ovo neprihvatljivo stanje i da ili smjesta izaberu vladu ili, kolektivnom ostavkom, omoguće raspisivanje prijevremenih izbora.

Ako se to ne desi, onda pozivamo Visokog predstavnika da naloži ovlaštenim institucijama pokretanje procedure prijevremenih izbora u ovom kantonu. Jer je prevazilaženje blokada u sistemu jedna od njegovih obaveza, zbog kojih, kao institucija, i postoji.

Daljnje poigravanje sa sudbinom građana ovog kantona i prepuštanja zajednice laganom propadanju, naprosto je neprihvatljivo.

Za sve informacije molimo da kontaktirate Majdu Behrem Stojanov, glasnogovornicu CCI-a:
061 175 767, 036 580 553, majda@ccibh.org, www.cci.ba

naslov

Ana Lučić
Koordinator za odnose s medijima

e-mailana at ccibh dot org
telefon055 222 111
adresaKarađorđeva 8, Bijeljina